Saturday 10 December 2011

DIY - Doorgift Brown Paper Bag

Zaman Dulu-dulu kalau bab-bab doorgift nih arng dulu-dulu mesti bagi telur kan..samaada diletak dalam kotak comel atau pun dalam pasu yg betangkai tuh. Ingat lagi dulu masa kecil-kecil kalau mak bawak balik bekas telur dari rumah org kawen mesti nnti hias bekas telur tuh kt kabinet tv, mak mesti atur cantik2.kira buat koleksi la kan huhuhu..tapi kalau eric leong nampak habis larrr...kasi buang ini semuaaa...

Tapi zaman dah berubah, orang zaman sekarang nih kalau boleh nak lagi pelik lagi bagus, lain dari yg lain la konon kan..huhuh...termasuk la aku nih..tapi aku xder la lain sgt. sikit2 je huhuhu..sekarang nih memang famous kalau buat sendiri doorgift kan aku pun tgk ramai blogger buat paper bag sendiri so bila tgk berkenan sgt. Very simple, Praktikal, moden dan yang paling penting JIMATTT...

So aku pun bercadang nak tiru Paper bag yg dibuat dari brown paper bag @ kertas goreng pisang huhuhu...kalau kreatif memang cantik kan macam nih :-


Ehsan Google
Nak cari paper bag nih bukan susah, Cari kat mydin je harga super duper murah 1pkt RM3.20 1pkt ada dalam 100pcs. Atau uols boleh cari dekar Kedai Kek kat klang kat sini.Then aku beli doily paper kt kedai 2ply jugak kat klang, reben untuk hiasan. Then best part yg bagi aku super duper cute ialah, aku buat cop untuk di cop di atas doily paper sebagai thank you tag la kan huhuhu...cop buat kat area opis aku RM 25 Kot.

aku suka chop tuh comel sgt huhuu....
So bila da siap chop tuh aku pun chop la kat doily paper tuh enjoy sgt buat huhuhu...


Sangat jimat tau aku buat dalam 750pcs jew..so setiap keping tu jatuh xsampai RM0.20...MURAH KANN!! tapi perlukan tekunan nak wat..tapi xder lah puas hati sgt ada jugak org kondem kan, nak wat cmne lumrah hidup..aku redha jer lah....so apa yg nk masuk dlm paper bag tuh aku nak bg Muffin je. Tuk VIP mak aku xbg aku bagi yg ini dia suruh beli, ok fine beli la dlm 100pc je.isi dalm muffin and ????? hhuhuhu saje bg surprise huhuhu.....

da siap da semua huhuhuhu.....

1 comment: