Sunday 28 August 2011

~~My Blueberry Yogurt Cake~~

Seronok rasa nya berada di kampung nih semua resepi boleh cuba masak...kalau x beli ajalah kat bazar tak pun paling malas aku masak maggie goreng untuk berbuka...duk la mengadap tv mkn sorang2 eemmm....semalam aku buat desert untuk berbuka desert yg healthy tau...my blueberry yogurt cake..taste dia adik aku cakap sedappp...come i give u the recipes:

Bahan-bahan:
1.  Yogurt Plain @ Perasa Bluberry - 4 cup (tapi aku guna 2 cup jew sebab terbeli 2)
2.  Biskut Oreo - 1 bungkus besar
3.  Butter          -  100gm (Di cair kan)
3.  Serbuk Gelatin - 1 sudu (dilarut kan dalam air panas)

Cara-Cara nya:
- Pecah kan Biskut oreo sampai hancur, atau blender pun boleh lagi cepat.
- Masukkan butter yg telah dicairkan kedalam oreo yg hancur dan kacau sehingga sebati. Kemudian tuangkan kedalam loyang 2 bekas dan dimampat kan sehingga padat kemudian masuk kan dlm peti ais dalam 10 minit.
- Campur kan yogurt dengan gelatin dan kacau sehingga sebati...
- Kelurkan oreo dr peti ais dan tuang kan adunan yogurt kedalam. Last sekali masukkan dalam peti ais dalam 3 jam (kalau nak beku mcm aiskrim letak kat dalam bahagian beku.
-siap la blueberry yogurt cake...healthy and less calories...ala2 cheese cake la but my version..

nipis jew kek aku nih sebab x cukup yogurt dan loyang nyer besar sangat ahakss..
p/s : Lepas tuh kena kerah buat kuih raya...adehhh...xoxo

No comments:

Post a Comment